مشاهده سوابق بیمه پرسنلی بصورت آنلاین

بالاخره یه حرکت مثبت و مفید از این دولت دیدیم. البته که ناگفته نماند این پروژه مربوط به چندین سال گذشته هست و طبق قولی که داده بودند، بالاخره در بهمن ماه سال 89 به اتمام رسید

قضیه از این قراره که سازمان تامین اجتماعی بانک اطلاعات سوابق بیمه پرسنلی رو از پرونده های قدیمی و از حالت کاغذبازی درآورده و یه سامانه اینترنتی براش راه اندازی کرده که با ورود به این سامانه و ارائه کد ملی + شماره بیمه + سریال شناسنامه میتونید کل سوابق بیمه اتان را از اولین روزی که بیمه شدید تا آخرین ماه مشاهده کنید

ناگفته نماند که سریال شناسنامه رو بعنوان کلمه رمز عبور میخواد و پس از اولین ورود در صورت تمایل میتونید رمز رو تعویض کنید

برای ورود به سامانه  را کلیک کنید. این هم آدرس سایت
http://savabegh.sso.ir/

 

+ نوشته شده در شنبه بیست و هفتم فروردین 1390ساعت 8:34 توسط رضا نازی اقدم |

فیلم آموزشی(انیمیشن) بسیار جالب ، با حجم خیلی کم در مورد:

رعایت اصول ارگونومی درهنگام کار با کامپیوتر

فیلم آموزشی بسیار جالب در مورد:


مواردی که در فیلم به آن اشاره شده است  بطور مثال: طریقه نشتن بر روی صندلی  و استفاده از مانیتور و زاویه دید وزاویه کمر کاربر می باشد.( مسائل ارگونومی)


حجم فیلم 4 مگابایت است .

دانلود کنید

 

+ نوشته شده در چهارشنبه بیست و چهارم فروردین 1390ساعت 9:41 توسط رضا نازی اقدم |

 

 

فیلم شاهکار پرسنل سازمان هلال احمر

 

 

 

+ نوشته شده در پنجشنبه هجدهم فروردین 1390ساعت 14:55 توسط رضا نازی اقدم |

ALOHA 5.4

این نرم افزار توسط     EPAبرای مدل سازی حوادث ناشی از رهایی مواد سمی ، منفجره و یا آتش و انفجار در پیامد آنها عرضه شده است. این نرم افزار دارای بانک اطلاعاتی بسیار غنی (اطلاعات بیش از 1000 ماده شیمیایی) و محیطی ساده برای جلوگیری از اشتباهات کاربر است.

برای دانلود کلیک کنید

ALOHA5412Installer

+ نوشته شده در یکشنبه چهاردهم فروردین 1390ساعت 8:9 توسط رضا نازی اقدم |

 شعار امسال روز جهاني ايمني وبهداشت حرفه اي  در سال ۲۰۱۱ ( ۱۳۹۰) عبارتست از :

سيستم مديريت ايمني وبهداشت حرفه اي ، ابزاري براي بهبود مستمر

 OSH management system: A tool for continual improvement

جشن ساليانه  روز جهاني ايمني وبهداشت كار ، بخشي جدايي ناپذير از استراتژيهاي جهاني ايمني وبهداشت حرفه اي سازمان بين المللي كار است كه از سال ۲۰۰۳ تا كنون همه ساله اين مراسم در روز ۲۸ آوريل در اكثر كشور هاي جهان برگزار مي شود .

برگزاري وگراميداشت اين روز ، جلب آگاهي واجماع جهاني براي ارتقا ء برنامه هاي پيشگيري از بيماريها وحوادث شغلي وارتقائ فرهنگ جهاني سلامت در كل دنياست .

اين برنامه ها شامل برگزاري سخنراني رهبران وسياستمداران ،كارفرمايان ،كارگران وجلسات آموزشي ويژه ايمني وبهداشت حرفه اي براي ارتقائ بهترين شيوه هاي تجديد تعهد به ايمني وسلامت كارگران در كليه ي محيط هاي كار است .

شما نيز براي پيشبرد تعهد خود در بهبود سلامت وايمني محيط هاي كار  به ما بپيونديد .

براي دريافت پوستر روز جهاني ايمني وبهداشت شغلي در سال ۲۰۱۱ اينجا كليك كنيد . 

+ نوشته شده در سه شنبه نهم فروردین 1390ساعت 12:19 توسط رضا نازی اقدم |

 
تمام تاسیسات ، عملیات و فرآیندها همواره درحال تغییرند. اغلب تغییرات درتجهیزات ، موادو فرآیندها بمنظور افزایش بهره وری و کنترل ایجاد می شوند و یا تغییرات می توانند مربوط به انتقال کارکنان ازفرآیندی به فرآیندی دیگر باشد. هرتغییری درنیروی انسانی ، تجهیزات ، فرآیندها ورویه های سازمان احتمال بوجود آوردن خطرات جدید بربهداشت ، ایمنی ومحیط زیست را خواهد داشت بنابراین تمامی تغییرا ت باید مورد ملاحظه قرار گیرند این موارد نه فقط شامل تغییرات مربوط به تجهیزات بلکه شامل تغییر در ساختارسازمانی نیز می شوند. طرحهای مربوط به تغییرات بایستی مشخص کننده جنبه های مختلف hse ناشی ازمراحل مختلف توسعه وبرای اطمینان یافتن ازاین مهم باشد که ریسکهای بهداشت وایمنی یا تاثیرات سوء بر محیط زیست به حداقل می رسند. تغییراتی که می تواند نقاط بحرانی hse را تحت تاثیر قرار دهند باید قبل از اعمال بطور سیستماتیک مورد بررسی همه جانبه قرارگرفته وهرگونه اصلاحی که لازم است، درسیستم مدیریت hse بوجود آورد تا بااجرا آن خللی درروند عملکرد hse پدید نیاید. هدف از این مقاله ارائه نکاتی جهت موفقیت یک برنامه مدیریت تغییر ، بیان راههایی بمنظور ایجاد ، اجرا وتکمیل روند مدیریت تغییر می باشد.

تاسیسات همواره درحال تغییرند. تغییرات معمولا درتجهیزات ، مواد وفرآیندها بمنظور افزایش بهره وری ویا کنترل خطرات صورت می گیرد. لازم به ذکر است که اعمال این تغییرات می تواند خطرات شغلی جدیدی را بوجود آورد که برخی ازآنها بلافاصله قابل تشخیص نیستند. لذا هرگونه اصلاح وتغییر باید بمنظور کنترل خطراتی که می تواند بدنبال داشته باشد تجزیه وتحلیل شود. بمنظور ارزیابی خطرات ناشی از هرگونه تغییر ونیز پایش فرآیند اجرا، لازم است خط مشی وروش اجرایی مدیریت تغییر (MOC: Management Of Change) ایجاد گردد. MOC ساده به نظر می رسد ولی درواقع یکی از مشکل ترین واساسی ترین عناصر یک نظام مدیریت HSE می باشد. مشارکت کلیه کارکنان وتعهد کلیه سطوح سازمان دراجرای این برنامه ضروری است.

تغییر

هرگونه اقدام آگاهانه بمنظور تعویض ، جایگزینی ، تبدیل ، افزودن ، اصلاح وتغییر جزئی ازفرآیند ، یک دستگاه وسیستمهای مدیریتی وکنترلی تغییر نامیده می شود . تغییرات به سه دسته کلی تقسیم می شوند:

الف) مدیریتی : تغییراتی که درمورد روشهای کاری بکار می رود مانند کاهش تعداد دفعات بازرسی ویا تعمیرات . انجام این تغییرات می تواند تبعات بدی را برای دیگر عملیات داشته باشد.

ب) سازمانی : اصلاح ساختار سازمانی (بدون درنظر گرفتن اندازه) یک تغییر بزرگ است که باید اثرات آن مورد ارزیابی قرار گیرد . مانند :

1- کاهش یا افزایش تعداد سرپرستان

2- کاهش یا افزایش ساعات کاری کارکنان

3- استفاده از پیمانکاران بجای پرسنل شرکت

ج) تکنیکی (فنی): اضافه ویا حذف تجهیزات ، تغییرویا اصلاح روشهای فرآیندی از این نوع تغییر می باشند. تغییرات فنی معمولا بمنظور افزایش تولید ویا کاهش خطرات اعمال می شوند . اما انجام این تغییرات می تواند منجر به بروز خطرات جدیدی شود.

روش اجرایی مدیریت تغییر

عبارت است از سلسله مراحل مصوبی که در طی تغییرات، شناسایی ، ارزیابی ، تصمیم گیری ، اجرا وپیگیری می شود. هدف از تهیه این روش اجرایی این است که مطمئن شویم تغییرات توسط افراد آگاه وبا تجربه ای مرور وتائید می شوند. تمام سازمان ها باید خط مشی و روش اجرایی در رابطه با مدیریت تغییر داشته باشند. در هنگام ایجاد خط مشی و تهیه روش اجرایی MOC باید مسائل فرهنگی و چگونگی نوع ارتباطات بین کارکنان در نظر گرفته شود. مدیریت تغییر یک کار گروهی و تیمی است. زمانی که یک پیشنهاد بطورغیر رسمی داده می شود و در مقابل این پیشنهاد یک اقدام رسمی مانند ثبت آن در فرم های مخصوص صورت میگیرد در حقیقت فرایند بصورت رسمی آغاز گردیده است. مدیر HSE باید از اینکه روش اجرایی MOC و خط مشی مربوط به آن تهیه گردیده و همه مستندات قبل از اجرای تغییرات موجود بوده ، اطمینان حاصل نماید همچنین یک نفر باید مسئولیت هماهنگی اجرای تغییرات را بر عهده داشته باشد، درتاسیسات بزرگ معمولاً یک گروه جداگانه ای مسئول انجام امور مربوط به مدیریت تغییر هستند .
مراحل فرایند مدیریت تغییر

ادامه مطلب
+ نوشته شده در سه شنبه نهم فروردین 1390ساعت 11:32 توسط رضا نازی اقدم |

مقدمه :

هدف اصلی بهداشت حرفه ای حفاظت از سلامتی کارکنان در برابر عوارض سوء ناشی از فعالیتهای کاری است . اگر اصول بهداشت شغلی به طور مؤثر و صحیح به کار گرفته شوند علاوه بر بهبود سلامتی عمومی کارکنان ، در فرام کردن رفاه و آسایش نیروی کاری نیز موثر خواهد بود ، اگرچه بسیاری از فاکتورها نظیر شیوه زندگی و اثرات محیطهای خانگی و تفریحی از کنترل کارفرما خارج است. یک رویکرد سیتماتیک نسبت به مدیریت ریسکهای بهداشتی مرتبط با فعالیت های کاری می توان شامل موارد زیر باشد :

- ارزیابی ریسک های بهداشتی ناشی از فعالیتهای کاری.

- ارزیابی بهداشت فردی کارکنان .

- تناسب کارکنان با وظایف شغلی.

- آمادگی و واکنش در برابر شرایط اضطراری.

یکی از اجزاء یک سیستم مدیریت مؤثر ، فرایند ممیزی است که می بایست با دقت و به موقع طرح ریزی شود تا حداکثر بهره برداری از آن حاصل شود . این راهنما مربوط به ممیزی بهداشت حرفه ای بوده و می تواند به عنوان معیاری مؤثر در فرآیند ممیزی مورد استفاده قرار گیرد، سؤالات و پاسخهای مطرح شده در این راهنما طوری طراحی شده اند که برای هر سؤال بتوان امتیازاتی را تعیین کرد . این مسئله به ویژه برای مم یزانی که تجربه کافی ندارند بسیار مفید خواهد بود . به علاوه با استفاده از این شیوه امکان مقایسه عملکرد واحدهای مختلف و پایش بهبود یا افت آنها در فواصل زمانی مشخص میسر خواهد بود.

ممیزی بهداشت حرفه ای :

مدیریت سازمانها نیاز دارند تا اطمینان حاصل کنند که کنترل های مناسب در برابر خطرات محیط کار وجود دارد و سازمان به استانداردهای مطلوب در این زمینه دستیابی پیدا کرده است . چنین استانداردهایی ممکن است مقتضیات قانونی را مطرح کنند یا بر دیگر استانداردهای مربوط به سازمان یا دیگرصنایع مبتنی باشند.

ممیزی ها نباید برای برقراری یا وضع استانداردها مورد استفاده قرار گیرند، هدف از ممیزی این است که مشخص شود استانداردها ی از قبل تعیین شده تحقق پیدا کرده اند یا خیر و در غیر این صورت مبنایی برای بهبود مشخص شود . سؤالات ممیزی باید شامل رفرنس به استانداردهای قابل کاربرد باشد (هم در سطوح قو انین ملی، استانداردهای مربوط به صنایع یا خط مشی های سازمان). ممیزی ها در دامنه کاربرد و محتوا متفاوت هستند و ممکن است داخلی باشد (ممیزی توسط افرادی انجام شودکه خود در آن سازمان مشغول به کارند ) یا خارجی باشد (ممیزی توسط شخص ثالث یا شرکتهای به ثبت رسیده انجا م می شود ) نتایج ممیزی ممکن است به طور کیفی بیان شوند ، یک قضاوت عینی را مطرح کند و یا اینکه از طریق مقایسه عملکرد با معیارهای از پیش تعیین شده و شاخصهای عددی به صورت کمی مطرح شود.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در سه شنبه نهم فروردین 1390ساعت 9:11 توسط رضا نازی اقدم |